Penelope: Et undervisningsopplegg om plast i havet og bærekraftig utvikling
1-2 trinn
Norsk
-
Lytte, ta ordet etter tur og begrunne egne meninger i samtaler
Samfunnsfag
- Utforske og gi døme på korleis menneska påverkar klimaet og miljøet, og dokumentere korleis påverknadene kjem til syne i nærmiljøet
- Utforske og gi døme på korleis barn kan påverke avgjerder og samarbeide om demokratiske prosessar
Naturfag
- Samtale om hvordan vi kan ta miljøbevisste valg og gjennomføre lokale miljøtiltak
3-4 trinn
Norsk
-
Følge opp innspill fra andre i faglige samtaler og stille oppklarende og utdypende spørsmål
Samfunnsfag
- Utforske og gi døme på nokre sider ved berekraftig utvikling
- Reflektere over kven som har makt, og kva eit demokrati er, og utvikle forslag til korleis ein kan vere med på å påverke avgjerder
Naturfag
- utforske et naturområde og drøfte bærekraftig bruk av området
- utforske og sammenligne ulike dyre- og plantearters tilpasninger til miljø og levesteder og drøfte hvorfor noen arter dør ut
5-7 trinn
Norsk
-
Lytte til og videreutvikle innspill fra andre og begrunne egne standpunkter i samtaler
Samfunnsfag
- utforske og presentere ei global utfordring ved berekraftig utvikling og kva for konsekvensar ho kan ha, og utvikle forslag til korleis ein kan vere med på å motverke utfordringa og korleis samarbeid mellom land kan bidra
KRLE
- Utforske og presentere ei global utfordring ved berekraftig utvikling og kva for konsekvensar ho kan ha, og utvikle forslag til korleis ein kan vere med på å motverke utfordringa og korleis samarbeid mellom land kan bidra
Naturfag
-
reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, skape muligheter og føre til nye dilemmaer
- gjøre rede for betydningen av biologisk mangfold og gjennomføre tiltak for å bevare det biologiske mangfoldet i nærmiljøet
- foreslå tiltak for å bevare det biologiske mangfoldet i nordområdene og gi eksempler på betydningen av tradisjonell kunnskap i naturforvaltning
- utforske og beskrive ulike næringsnett og bruke dette til å diskutere samspill i naturen
Barnas valg
4. ÅRSTEGET
Samfunnskunnskap:
- lage ei oversikt over normer som regulerer forholdet mellom menneske, og forklare konsekvensar ved å bryte normene
- utforme og praktisere reglar for samspel med andre og delta i demokratiske avgjersler i skolesamfunnet
- drøfte oppfatningar av rettferd og likeverd
7. ÅRSTEGET
Samfunnskunnskap
- gjere greie for dei viktigaste maktinstitusjonane i Noreg og deira hovudoppgåver og diskutere skilnader mellom å leve i eit demokrati og i eit samfunn utan demokrati
- gjere greie for kva eit politisk parti er, og diskutere nokre sentrale motsetnader mellom dei politiske partia i Noreg
- gjere greie for kva for moglegheiter, plikter og rettar barn og unge har til medverknad
Barnas rettighetskort
1-2 klasse
Norsk
- Lytte, ta ordet etter tur og begrunne egne meninger i samtaler
- Beskrive og fortelle muntlig og skriftlig
Samfunnsfag
- Utvikle og presentere samfunnsfaglege spørsmål
- Presentere og gi døme på rettar barn har i Noreg og verda, og kva barn kan gjere ved brot på desse rettane
3-4 klasse
Norsk
- Følge opp innspill fra andre i faglige samtaler og stille oppklarende og utdypende spørsmål
Samfunnsfag
- Utforske og gi døme på nokre sider ved berekraftig utvikling
- Presentere menneskerettar og rettar barn har, og reflektere over kvifor desse rettane finst
- Samtale om grenser knytte til kropp, kva vald og seksuelle overgrep er, og kvar ein kan få hjelp dersom ein blir utsett for vald og seksuelle overgrep
KRLE
- Identifisere og reflektere over etiske spørsmål
- beskrive og samtale om ulike måter å leve sammen på i familie og samfunn
Rettighetsslottet
1-2 klasse
Samfunnsfag
- Presentere og gi døme på rettar barn har i Noreg og verda, og kva barn kan gjere ved brot på desse rettane
Norsk
- Lytte, ta ordet etter tur og begrunne egne meninger i samtaler
- Beskrive og fortelle muntlig og skriftlig
3-4 klasse
Samfunnsfag
- presentere menneskerettar og rettar barn har, og reflektere over kvifor desse rettane finst
Norsk
- følge opp innspill fra andre i faglige samtaler og stille oppklarende og utdypende spørsmål
KRLE
- Identifisere og reflektere over etiske spørsmål